Jag har precis tittat igenom flödet på fb. Därigenom följer jag DevinArt och det dök upp en vacker bild som tilltalade mig. Det visade sig vara sammanlagt fyra inlägg med vackra bilder och långa texter som grep tag i mig. Illustratören var Angela Rizza. Det gick att läsa om hennes liv som illustratör.

Vart det började, utvecklades och sedan föll för att resa sig starkare igen. Det grep mig hårt och jag sög in vartenda ord. Det fick mig att vilja öppna upp mig mer. Kanske det hjälper mig att skriva om tankar och känslor runt mitt arbete som illustratör. Jag tycker om att skriva, men samtidigt är det läskigt.

Med läskigt menar jag att det nu kommer nå ut till den stora massan vad jag verkligen tänker och känner. Men förhoppningvis är det just det som kanske kan göra mig starkare.


Det jag framöver kommer försöka dela med mig av här är mina tankar och känslor om just mitt skapande. Funderingar och idéer. Mina illustrationer kommer visas och kanske även ett och annat foto. Huvudsaken är att jag får en känsla av att det stärker mig med det jag delar med mig utav. Hur läskigt det kanske än kan kännas - just den där läskighets känslan inför att dela något runt sitt skapande kanske just enbart kreatörer kan förstå ?

Kommentera

Publiceras ej