Jag har som jag tidigare nämnt lyckats få ner mina idéer i ett dokument. Det har gett mig energi och förmågan att rangordna och prioritera.


Jag har en stark dröm om att skriva och illustrera barnböcker. Jag har hört genom åren att detta är var och varannans dröm. Att det är få som går från dröm till verklighet.

Jag vill verkligen försöka! Verkar inte det lättaste att bli utgiven och processen kan nog ta tid. Men bråttom har jag inte.

Jag har under några dagar påbörjat det skriftliga innehållet till en barnbok. Idag skrev jag klart den. Med vetskapen om att det med största sannorlikhet kommer ändras flera gånger om innan texten verkligen sitter. Men grunden är lagd! Research har jag självklart gjort innan skrivandet påbörjades så nu blir det till att börja illustrera. Jag ser redan de flesta illustrationerna i mitt huvud. Men det kan ju hända att det blir ändring när de väl skapas. Temat på boken är lite speciellt så jag kommer behöva söka upp personer med erfarenhet i ämnet innan boken kan skickas till förlag. Just så jag inte missat något viktigt osv.

Men först det riktigt roliga, att illustrera! Vet för övrigt inte hur jag ska göra under processens gång vad gäller att uppdatera sociala medier med bilder från mitt projekt. Får tänka lite på det.

Kommentera

Publiceras ej