på att starta eget har så sakta börjat att gro i mig senaste tiden. Jag söker flera jobb inom grafisk design men får som svar att "vi gillar det du gör men din design matchar inte oss" eller så har de helt enkelt gått vidare med annan sökande.

Jag brinner för skapandet! Jag verkligen älskar det! Jag har insett att jag faktiskt har en enorm möjlighet just nu.

Från början var min önskan och ja, mitt mål, att bli anställd på ett företag efter studierna. På så vis öka mina kunskaper och erfarenheter. Men så är fallet inte än så länge. Jag gick istället tillbaka till att arbeta som undersköterska. Med ett schema på 75% inom vården har jag ju hela 25% till övers för en egen firma.

Det hela ligger än så länge på planerings och funderingsstsdiet. Jag läser på och samlar information. Det känns så enormt stort att vara egenföretagare. Så där av tar jag det lite stegvis.

De tjänster jag till en början tänker erbjuda inom grafisk design är logotyper, symboler, foldrar och broschyrer, affischer och eventuellt designa posters och ta emot illustrationsuppdrag, samt frilans.

Om jag nu tar steget och startar eget så blir mitt nya mål att sakta öka arbetstiden från 25%. Kanske jag en dag har möjlighet att arbeta heltid inom det jag brinner för. Det vore helt fantastiskt!

Kommentera

Publiceras ej