Idéer har jag gott om. De simmar konstant runt i mitt huvud. Ibland försvinner de och ersätts med något bättre. Ibland utvecklar jag idéerna. Allt sker dock i mitt huvud med en tanke om att "detta ska jag göra! - någon gång".


Jag har lärt mig massor under mina tre år på högskolan. Åren har gett mig kunskap och ännu mer idéer på saker att skapa och illustrera. Under studierna var det nödvändigt att tänka "sen, när studierna är klara då Kan jag skapa denna idé".

Nu är jag ju där! Jag har inget sen. Jag är där! Där jag har möjlighet att verkligen förverkliga mina idéer. Och idéerna fortsätter komma! Gamla som nya idéer simmar runt i mitt huvud och jag känner att det är dags att förtydliga dem.

Säg att jag får en idé om att rita en katt. Den idén blandat med idéer som att rita en blomma, skapa mönster osv osv. De idéerna är härliga och jag blir glad av känslan av min fantasi. Men som sagt, nu är jag Där! Där då jag verkligen kan utföra dessa idéer! Men då istället för att skapa dem så vet jag inte vart jag ska börja? För det handlar ju inte bara om att just rita en katt för mig. Det är även material, utförande, storlek mm mm.

Så, jag ska inom en snar framtid försöka få ner mina idéer i ett dokument. För jag tror det kan underlätta. Varje idé ska jag utveckla så pass att jag vet exakt vad jag behöver för att skapa den.

Min förhoppning med detta är att jag dels underlättar min hjärna. Vilket nog kan vara behövligt emellanåt, mamma till två barn som jag är. Men framför allt för att få en tydligare helhetsbild av mina idéer. Kanske de tillsammans kan skapa en gemensam helhet? Eller spretar varje idé sin egen väg? Jag hoppas även på att lyckas rangordna idéerna. Inte slaviskt. Men till viss mån för att som sagt, få dem gjorda! Dock kommer beställningar alltid komma först och gå före i skapande kön. Som det ser ut just nu är det fyra beställningar som ligger och väntar. Ska bli roligt att sätta fart med dem. Men jag behöver först och främst strukturera upp min helhet för att lyckas fokusera till 100% på varje enskild beställning.

Kommentera

Publiceras ej