Något jag lärde mig under studierna på högskolan var att man inte alltid har möjlighet att vänta in den rätta känslan. Den där känslan av skaparlust, det är den jag pratar om. Visst är det helt underbart när den väl infinner sig. Känslan av att skapa och kreativiteten flödar. När jag väl är där känner jag mig väldigt harmonisk och lycklig. Jag blir som i en egen bubbla och glömmer både tid och rum.
 
Den där rätta känslan är ju tyvärr inte konstant och skulle jag alltid gå efter den då skulle jag inte fått mycket gjort under tiden på höskolan. Förmågan att skapa idéer och sedan genomföra dem är ett lyckorus i sig. Ja, helt fantastiskt roligt! Jag lärde mig under studierna att särskilja på att infinna den rätta känslan och idégenerering.
 
Jag känner även att den där rätta känslan mer hör till konstens uttryck. Vad gäller övriga delar inom tex yrken som grafisk designer osv så är det ett arbete som ska uttryckas kommunikativt. Ord och bild ska riktas till målgruppen. Då är den där rätta känslan fel uttryck, då känner jag mer en allmän glädje över att jag hittat rätt.
 
Just do it och ta tillvara på den där underbara skaparglädjen när den väl infinner sig!

Kommentera

Publiceras ej